2015. október 18., vasárnap

Alternatív #6

Sziasztok!
Meg is érkeztem az új résszel.
Köszönöm szépen a sok bíztató szót, kommenteket, és a 14 feliratkozót.
Nagyon sokat jelent nekem. :)
A fejezetről annyit:
- VIGYÁZAT! Az eddigiekhez képest sok káromkodást tartalmaz.
- AKi megtalálja a THG idézetet (csak film) kap eg pirospontot, és egy virtuális ölelést!
Jó olvasást!
Lauren W.
 
Miután elosztottuk a kaját, hogy mindenkinek legyem egy kevés, arra az esetre, ha szét kell válnunk - ami nem fog bekövetkezni -, eloltottuk a tüzet, és Marvel, meg Cato is elpakolt a táskájába, megindulunk az erdőbe.
- Demetre merre lehet? - kérdezem.
- Biztos kihasználta az alkalmat, és meglépett - horkan fel Cato. - Szerencséje volt. Ha most megtalálom, nem állok jót magamért, amiért meglépett!
Igyekszem kirekeszteni Cato szavait, de vízesésként folynak be a füleimbe. Marvel mellé állok, és megfogom a kezét. Ő megszorítja az enyémet.
Némán ballagunk, az erdő pedig életre kell körülöttünk. Mókusok másznak a fákon, mit sem törődve velünk. Madarak énekelnek, úgy zeng az erdő, mintha valami koncertbe cseppentem volna.
Aztán, egy éles suhanás szeli a levegőt, tompa puffanás, az egyik madár pedig máris a földön hever. Cato odarohan, kirántja a tőrét a testből, majd ott hagyja a tetemet.
Egy percig némán állok, majd túlteszem magam a sokkon, és inkább nem szólalok meg. Az aljnövényzetben észreveszek néhány szem szamócát. Felkapok egyet, és megeszem. Majd szedek még, Marvel pedig segít. Megtömünk egy kis bőrerszényt, amit ő hozott magával.
Aztán, némán ballagunk tovább.
Egész álló nap menetelünk, iszogatom a vizemet, próbálok közben gyakorolni a késekkel - már egész jól megy- míg egy tisztáshoz nem érünk, közel egy patakhoz. Izzadságban úszva, fájós lábakkal, és viszkető sebekkel ülünk le a partra. A terület nedves, beázik tőle a cipőm. Lekezelem a saját sebeimet, majd odadobom Marvelnek a tégelyt, és ő is bekeni a sajatjait.
- Nekem nem kell - utasítja el mogorván Cato, azzal feláll, és szó nélkül elmegy. Nem tudom hova, de néhány perc múlva már vissza is tér.
Az ég szürkülni kezd, a Játékmesterek biztosan sötétet szeretnének. Marvel tűzifát szed-megint ő az, aki sötétben, egyedül rak tüzet. Bár nem hiszem, hogy meg fog gyulladni ezen a nedves talajon.
Kettesbe maradunk Catoval. Az erdőt megtölti a tücskök ciripelése, amikor egyszer csak minden elhallgat. Aztán, megszólalnak a harsonák.
- Figyelem Kiválasztottak! - szólal meg Caludius Templesmith hangja. Catoval egymásra nézünk, látom a döbbenetet a tekintetében. Valószínűleg, az én arcomra is ugyanez ülhet ki. - Történt, egy apró szabálymódosítás. Idén, a 74. Éhezők Viadalán, nem egy, hanem két bajnokot avatunk, feltéve, ha egy Körzetből érkeztek.
Marvel - jut azonnal eszembe.
Újra elismétli, mintha valaki nem értette volna. Hogy nem lehet ezt érteni? Ketten nyerhetjük meg a Viadalt! Catora pillantok, a sápadt holdfényben - ami időközben felkúszott az égre.
Tekintetéből őszinte düh sugárzik, ahogyan ádáz pillantással mér végig. Remegés fut végig a gerincemen, szívem vadul kalapál, ahogyan Cato közelebb lép hozzám. A fiú szemei szikrákat szórnak. Megmarkolom az övembe dugott kés markolatát, készen arra,hogy használjam, ha a helyzet megköveteli.
- Szóval ketten nyerhetik a Viadalt - leheli. - Micsoda...szerencse.
- Az - értek egyet. Körözni kezdünk, meg akarja törni a közöttünk lévő távolságot, de én nem engedem. Egészen addig hátrálok, amíg a patak széléhez nem érek. A víz csobog mögöttem, azonban mást nem hallani. Kezdek félni, hogy a szívem mindjárt összetöri a bordáimat, annyira dübörög.
- Ha Clove még élne, akkor mi nyernénk meg a Viadalt - jelenti ki, azzal megforgatja a tőrt a kezében. A pengén megcsillan a fény, amitől borzongás fut végig a gerincemen.
- És tudod mi a szar, ebben a helyzetben? - kérdezi, mire lesütöm a szememet. - Hogy Clove meghalt, te pedig...
- ... én pedig élek - fejezem be a mondatot. Keserűen felnevet, majd bólogatni kezd.
- Tudod, amikor először megláttalak, azt hittem, egy üresfejű, szőke liba vagy. És még sem haltál még meg. Clove okos volt, rátermett, pechére, nem volt immunis, annak a kibaszott kígyónak a mérgére - üvölti el magát, és közelebb lép. Már biztos vagyok a szándékaiban. Kirántom a kést az övemből, felkészülve a támadásra.
Fejben végig veszem a lehetséges lépéseket, de egy sem bizonyul jó ötletnek. Mire megmozdulnék, Cato tuti fejbe dobna a tőrrel. Ráadásul, neki sikerülne is elsőre.
Egy reményem maradt. Ha elég közel jön, a gyűrűm mérgezett tüskéjével meg tudom ölni. Talán.
Cato közelebb lép.
- Cato - kezdem. - Én erről nem tehetek.
- De - üvölt rám, átszeli a távolságot, és belelök a patakba. Hátra vágódom, a kés kiesik a kezemből, nagyot koppanva ér földet. A víz összezárul a fejem felett, és elsüllyedek. Kapálózva úszok fel, majd igyekszem kivergődni a part másik oldalára, de a túloldalt sziklák túl meredeknek bizonyulnak. Hátamat a szikláknak vetve igyekszem fent tartani magam a víz tetején, majd tovább próbálkozom, amikor Cato megindul felém. Szájába veszi a tőrt, és beleugrik a vízbe. Nem telik két percbe, mire már ott van velem szembe, meglendíti az öklét, és csak a szerencsén múlik, hogy nem talál el - időben oldalra hajlok. Megragadja a vállam és teljes erejéből nekilök a szikláknak, ami miatt a tüdőmből kipréselődik a levegő. Egy pillanatra lesüllyedek, de felránt. Nem adja meg azt az örömöt, hogy megfulladjak.
Kezemet ökölbe szorítom, nehogy leessen az ujjamról a gyűrű. Igyekszem elfordítani az ékkövet, de nem sikerül, ugyanis Cato következő ütése betalál. Vérezni kezd a szám, teljesen felrepedt az ínyem, fémes íz árad szét a számba. Konkrétan dől belőle a vér, végig csorog az államon. Összegyűjtök egy adag nyálat a számban - természetesen keverve vérrel - és egyenesen Cato szemébe köpöm. Felkiált, és törölgetni kezdi a szemét. Kihasználva az alkalmat, megpróbálok arrébb úszni, de sehogy sem akar összejönni. Cato visszaránt, és felhasítja a késével a homlokomat. Felsikítok. Eszembe se jutott eddig Marvel. Hiszen, itt van nem messze, és segít.
- Marvel! - kiáltom, de a következő pillanatban, fejem a víz alatt van, az orrom, a szám megtelik vízzel, a vér, pirosra színezi a körülöttem lévő folyadékot. Fejemet a víz alatt tartja, de aztán valami miatt még is felemel,és újra a sziklához passzíroz. Ujjai a nyakam köré kulcsolódnak, belevájnak a bőrömbe, és érzem, ahogy egyre kevesebb, és kevesebb oxigén van a tüdőmbe. A vérzés nem csillapodott szemernyit sem, forog velem a világ.
Cato ördögi tekintetét vizslatom, miközben igyekszem elengedni magam. A homályosság egyre erősebb, pontok szöknek a látómezőmben. Aztán, egyszer csak, a szorítás enyhül, Cato pedig vért köp az arcomra, amiből jut egy kis adag a szemembe is. Aztán, nem mozdul többet. Nekem pedig már nincs erőm fent tartani magam a felszínen.
Nem engedhetem meg magamnak, hogy elájuljak. Attól tartok, akkor nem ébrednék fel újra. Valaki kivonszol a partra, aztán a felültet, de látszik, hogy nem tudja mit kell tenni.
- Glimmer! Glimmer! - paskolja az arcomat. - Peterson, kérlek! - megfogja a kezem. Köhögni kezdek, aminek hatására vér spriccel szét körülöttem. Felülök, és kiköpöm a vért, ami még mindig csorog a sebből. Nem túlzok a csorgással, de inkább ömlik. Felfordul a gyomrom, de igyekszem helyre rakni magamat, nem akarom, hogy Marvel így lásson. Megsimítja az arcomat.
- Már mindegy rendbe lesz - mondja. Leveszi a pulóverét, és az arcomhoz nyomja, hogy felszívja a vért. A homlokomon lévő seb már jobb, mondjuk az alapból nem vérzett annyira. Könnyek szöknek a szemembe, és nem bírom ki, hogy ne zokogjam el magam. Marvel magához húz, és olyan szorosan ölel magához, mint még sosem.
- Nyugodj meg. Már nem bánthat. Meghalt - mondja. Mikor dördült el az ágyú? - akarom kérdezni, de végül nem teszem. Fejemet a vállába fúrom, a csillagok élesebben kezdenek világítani körülöttünk.
- Fázok - mondom, és összehúzom magamon a kabátot.
- Én is - mondja, és saját, csurom víz ruháira pillant. A pulóvere ujja tocsog a vértől, de megtette a hatást, hiszen elállt. Ínyem sajog, ráadásul a verekedéstől pár frissen behegesedett hólyag is felfeslett, a víztől pedig borzalmasan fáj.
- Volt már a himnusz? - kérdezem suttogva, nem merek hangosabban beszélni. Arra gondolok, hogy Cato holttestét még mindig nem vitték el.
- Igen. Amíg gyűjtöttem a fát - mondja, majd felhúz a földről. Szerencse, hogy letettem a hátizsákom, különben mindenem oda lenne. Felkapom, és csontig átfagyva indulunk tovább. Hiszen nem maradhatunk itt, vagy megfagyunk.
Csendben menetelünk egymáshoz bújva, felmelegítve a másikat. Marvel fagyos ujjakkal szorítja a zseblámpát, az éjjel látószemüveg pedig mindkettőnkre felkerül. Leheletünket megfesti a levegő. Mint egy hideg, téli estén. Hasam nagyot kordul, de az éhség a legkisebb bajom. Az ég villámlani kezd, majd nekiáll zuhogni az eső. Egyszerre mordulunk fel, és remegve kulcsoljuk össze ujjainkat, és igyekszünk tudomást sem venni a záporról - ami olyan hideg, akár a jég.
- Marvel - mondom, és egy barlangra mutatok. Megörülünk, rögvest szaladni kezdünk a barlang felé. Bemászunk a nyíláson: odabent minden száraz, bár a föld itt is rendkívül hideg, legalább nem vizes. A barlang sarkába húzódom, és remegve próbálom összeszedni a gondolataimat. Marvel mellém dobja a táskáját, aminek vízlepergető rétege megóvta a benne lévő holmikat. Kiveszi a hálózsákot, majd kiteríti.
- Vetkőzz le - utasít, majd ő is elkezdi ledobni a ruháit.
- Mi? - kérdezem.
- Vetkőzz le - ismétli. - Alsóneműre.
- Egy frászt - hangom éles. Nem. Mit képzel?
- Akkor fagyj meg. Felőlem aztán. De vizes göncökkel nem fekhetsz be a hálózsákba - folytatja. Ezzel leesik mit is akart mondani. Azonnal ledobom a vizes ruhákat, majd a saját táskámért nyúlok. Kiveszem belőle a tartalék zoknit, és sapkák.
- Neked is van. Ez is több mint a semmi.
Bólint, majd ő is felveszi ezeket. Egy hálózsákba bújunk ketten, majd megpróbáljuk még az enyémet is magunkra húzni, de nem megy, így inkább csak ránk terítem. Hajam vizes, igyekszem betűrni a sapkába. Szorosan fekszünk egymás mellett, Marvel alsó nadrágban, én pedig bugyiban és melltartóban. Érezhetném kényelmetlenül is magam - ha nem az életem múlna azon, hogy ne fagyjak meg. Így a szégyenkezés most kicsit más lapra tartozik. Miután már meg tudunk úgy szólalni, hogy nem vacog a fogunk, Marvel megtöri a csendet.
- Ugye felfogtad, amit Claudius mondott? - kérdezi, miközben mélyen a szemembe néz. Bólintok.
- Igen - erősen magához szorított. - Hazamehetünk.  Együtt.
- Együtt - helyesel.
Ajkait az enyémhez passzírozza, és hevesen, de még is lágyan megcsókol. Mindketten belenevetünk a csókba, majd összeölelkezve várjuk, mit hozhat még az éjszaka.
 

6 megjegyzés:

  1. Szia!!
    Ez a rész is nagyon jó lett! *-*
    Annyira jól leírtad a "Cato vs Glimmer" jelenetet, hogy teljesen eltudtam képzelni!
    Sőt az is átsuhant a fejembe, hogy mi lenne ha Glimmer meghalna, és Marvel nyerné a viadalt...Bár az olyan szomorú lenne, ha már eddig eljutott Glimmer, akkor nem haljon már meg...:D
    Marvel tök aranyos! ^^ :3
    Annyira belemerültem a történedbe, hogy elfelejtettem figyelni, hogy hol lehet az idézet...de szerintem ez az:"Hazamehetünk.EGYÜT." "EGYÜT".
    De ez csak egy tipp! :D
    Sziaa!
    Ui.:Szégyellem magam, hogy THG fanként nem találom az idézetet! :DD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia :)
      Köszönöm, örülők, hogy tetszett :)
      Huuu, azon nem gondolkodtam, de érdekes felvetés :D
      Igeeen, arra gondoltam, az az idézet lesz :) szóval ne szégyeld magad :D
      Lauren W.

      Törlés
  2. Sziia!
    Szokás szerint imádtam ezt a részt is... Az egész blogodat imádom. :D Kíváncsi vagyok, hogy Demetre merre lehet és, hogy, ha találkoznak vele mi fog történni/fog e történni valami érdekes... A harcolós rész is nagyon tetszett. Én valamennyire meg tudom érteni Catot, de azt nem ertem, miért mondta, hogy Glimmer hibája, hogy Clove halott... Hát remélem maj még kiderül... Viszont kíváncsi vagyok a folytatásra tönb okból is.
    1. Mert kíváncsi vagyok, hogy mi fog történni ugyanis, lehet, hogy még nem halt meg Cato...
    2. Mert most is kíváncsian várom a folytatást akárcsak a többi résznél... :D

    Viki^^ :*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia :)
      Nagyon örülök, hogy tetszett, csak azt tudom mondani, mint Majának: Meghatóak az ilyen sorok.
      Cato itt már nem volt beszámítható állapotban. Azt mondta, ami először eszébe jutott, csak bűnbakot akart keresni Clove halála miatt. Glimmer pechére pont ő volt a legközelebb.
      Sietek, addig is türelem :)
      Lauren W.

      Törlés
  3. Szia!
    Először is bocsánat a késői kommentért, nem volt időm hamarabb elolvasni a fejezetet. Viszont most bepótoltam az elmaradást, és meg kell, hogy mondjam, nagyon tetszett. Imádtam, ez tetszett eddig a legjobban <3 Főleg a harcolós jelenet, mert kicsit hiányoltam már az akciódús részeket. Catót valamilyen szinten meg lehet érteni, a Viadal teljesen tönkretette. Azt vettem észre, hogy az eredeti sztoriban is Clove halála után őrült meg.
    Marvelt imádom, a kedvenc életben lévő szereplőm, ami neked köszönhető, mert a THG-ben viszont utáltam Ruta miatt.
    Demetrére én is kíváncsi vagyok, és a Viadal folytatására is!
    Amúgy Glimmerék vagy Katnissék miatt hozták be a szabálymódosítást?
    Siess a kövivel!
    Ölelés: Maja :*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia :)
      Nagyon meghatódtam, köszönöm a dícsérő szavakat. :')
      Örülök, hogy Marvelt megszeretted, és, hogy az én történetem miatt :D
      Fogalmam sincs, nem tudom. :) Ezt megakartam hagyni, mert ugye, nem szívesen ölném meg egyikőjüket se, de aztán, ki tudja mi fog történni a végjátékban? :D Még én se, megsúgom.
      Szombaton, vagy vasárnap érkezik.
      Puszi; Lauren W.

      Törlés